App Marketing

Zelf creatieve app advertenties maken? Gebruik deze 3 tools.

Yes! Je app staat in de App Stores. Maar wat nu? Je wilt natuurlijk dat iedereen in de wereld de app krijgt te zien. Het inzetten van betaalde campagnes via verschillende kanalen is een effectieve manier om direct downloads te krijgen. Het belangrijkste onderdeel van deze advertenties is natuurlijk het beeldmateriaal. Het cliché klopt: een beeld zegt meer dan duizend woorden. In deze blogpost geef ik je drie handige tools om zelf creatieve en activerende advertenties te maken. Klaar om je app te promoten.

#1: Apple’s App Store marketing tool (beginner)

Eind vorig jaar lanceerde Apple zijn eigen marketing tool. Letterlijk binnen een minuut heb je in alle gangbare formaten een unieke advertentie, inclusief Call-To-Action naar…. natuurlijk de Apple App Store. Je bent misschien wat beperkt in creatieve keuzes zoals kleuren en tekst, maar je hebt nu wel binnen handomdraai een set advertenties. Hieronder twee voorbeelden: 

Advertentie met focus op sales
Advertentie met focus op belangerijke update

#2: Advertentie template uit de Figma Community

Wij maken dagelijks gebruik van een van de beste design-tools die bestaat: Figma*. Binnen ons team noemen we dit ook wel de Apple onder de programma’s. Naast dat het erg fijn werkt, is er ook een actieve community van designers en creatieve marketeers die hun projecten online plaatsen. Deze mag en kan je dus zonder enige rechten hergebruiken. Wij hebben een aantal gave projecten voor je uitgezocht:

  1. The Complete B2B SaaS Ad Pack by Kalungi (Demo)
  2. Social Media Banner Ads | BRIX Templates
  3. Auto resizing banners

Deze optie vergt misschien wat tijd om een advertentie-set te maken, maar dan heb je ook direct voor elk kanaal de juiste formaten. Uiteraard ben je hier niet beperkt in welke kleuren of fonts je wilt gebruiken.

*Figma is in de basis gewoon gratis

Voorbeeld uit 'The Complete B2B SaaS Ad Pack

#3: Grafische video met Rotato.

Beeld zegt meer dan 1000 woorden, maar bewegend beeld is dan weer het volgende niveau. Video is essentieel bij online marketing. Ik zou ook altijd adviseren om minimaal 1 video in je advertenties te verwerken. Bewegend beeld triggered mensen sneller om te klikken. Voor onze grafische video’s gebruiken wij vaker Rotato. Een handige (deels gratis) tool waarmee je mockups kan animeren. Je sleept een print-screen van je app in het programma, kiest een device en hij maakt hier automatisch een video van. Je kan zelf de bewegingen selecteren en in de timeline plaatsen.

Voorbeeld van Rotato Mockup video


Klaar om de stap te zetten naar het volgende niveau? 🚀

Wil je de volgende stap zetten met je app? Onze gecertificeerde app experts hebben al meer dan 1 miljoen advertentiebudget beheerd op diverse platformen. Wij weten precies hoe jij betaalde kanalen kan inzetten om de naamsbekendheid van een app te vergroten. Plan hier een gratis adviesgesprek in en zet onze skills in om te groeien!

Gerelateerde blogs